AFAS Optimalisatie

Werkt uw organisatie met AFAS Software? De kans is groot dat uw organisatie nog meer uit de software kan halen dan nu het geval is. Het is een uitdaging om zelf te identificeren waar verbetermogelijkheden liggen. Als dienstverlenend partner van AFAS kunnen wij inzicht geven in de kansen die voor uw organisatie het meest opportuun zijn. Daarnaast ondersteunen wij bij het optimaliseren van AFAS Software, zodat de investering in de software maximaal wordt benut. 

Optimalisatie met onze AFAS Performance Scan

Om de effectiviteit van AFAS Software te maximaliseren hebben wij de AFAS Performance Scan ontwikkeld. Met deze analyse maken wij visueel inzichtelijk hoe uw organisatie presteert op cruciale onderdelen van de AFAS Software. De analyse helpt niet alleen om sterke punten te identificeren, maar ook om de gebieden aan te wijzen waar verbetering mogelijk is. We kunnen nauwkeurig bepalen hoe goed de AFAS Software is afgestemd op uw unieke bedrijfsprocessen en doelstellingen. Onze AFAS Performance Scan omvat verschillende bedrijfsaspecten, zoals:

  1. Algemene inrichting
  2. Financiële inrichting
  3. HRM & Payroll
  4. CRM & Abonnementen
  5. Ordermanagement
  6. Managementinformatie
  7. Koppelingen en integraties

Optimalisatieplan

Onze consultants beginnen met een grondige analyse van uw huidige systeeminrichting met behulp van de AFAS Performance Scan, zodat duidelijk wordt waar uw AFAS-inrichting goed presteert en waar kansen liggen voor optimalisatie. Op basis van de scan komen we samen tot een op maat gemaakt optimalisatieplan. Dit plan is volledig afgestemd op uw wensen en prioriteiten voor zowel de korte als de lange termijn. Daarnaast houden we rekening met de termijn waarbinnen u de optimalisatie wilt uitvoeren en de belastbaarheid van de organisatie.

Prioritering en fasering

We beginnen met de onderdelen die direct verbetering behoeven of waar de grootste winst te behalen is. De eerste fase is vaak gericht op gebieden die essentieel zijn voor de continuïteit en efficiëntie van de bedrijfsprocessen. De vervolgfases worden bepaald op basis van urgentie en de capaciteit van de organisatie om optimalisaties door te voeren.

Gerichte actiepunten

Elke fase in de optimalisatie wordt onderbouwd met concrete actiepunten en verantwoordelijken. Deze actiepunten zijn gericht op verbetering van de scores binnen de AFAS Performance Scan en het maximaliseren van de potentie van de AFAS Software.

Inrichting en begeleiding

Naast het opstellen van een plan ondersteunen we bij de inrichting van de software en opvolging van de actiepunten. Dit omvat training, configuratie en het integreren van nieuwe functionaliteiten of modules binnen de AFAS Software.

Evaluatie en ontwikkeling

De kracht van onze aanpak ligt in voortdurende evaluatie en de bereidheid om het plan aan te passen op basis van nieuwe inzichten of veranderende behoeften. Gedurende de optimalisatie monitoren we de voortgang en effectiviteit van de aanpassingen. Dit stelt ons in staat bij te sturen waar nodig, met als doel dat elke stap bijdraagt aan een verbeterde bedrijfsvoering en medewerkersbeleving. Aan het eind van het traject bieden we een analyse aan die de vooruitgang illustreert die uw organisatie heeft geboekt.

De AFAS Performance Scan biedt een duidelijk startpunt en een continue referentie voor de vooruitgang die wordt gerealiseerd in uw AFAS Software inrichting. Daarnaast zorgt ons optimalisatieplan voor een beheersbare en duurzame optimalisatie van AFAS Software.

Dianne Kivits - HR specialist Provalliance Nederland

“OFSgroep is een zeer prettige partij om mee samen te werken. Het persoonlijke contact met een vaste consultant werkt erg fijn. Je wordt snel geholpen, ze denken goed mee met het vraagstuk dat je hebt en komen met een passende oplossing. Hierdoor hebben we al veel van onze bedrijfsprocessen verder kunnen professionaliseren.”

Klaar voor de start?
Neem contact met ons op!

AFAS Optimalisatie

Werkt uw organisatie met AFAS Software? De kans is groot dat uw organisatie nog meer uit de software kan halen dan nu het geval is. Het is een uitdaging om zelf te identificeren waar verbetermogelijkheden liggen. Als dienstverlenend partner van AFAS kunnen wij inzicht geven in de kansen die voor uw organisatie het meest opportuun zijn. Daarnaast ondersteunen wij bij het optimaliseren van AFAS Software, zodat de investering in de software maximaal wordt benut. 

Optimalisatie met onze AFAS Performance Scan

Om de effectiviteit van AFAS Software te maximaliseren hebben wij de AFAS Performance Scan ontwikkeld. Met deze analyse maken wij visueel inzichtelijk hoe uw organisatie presteert op cruciale onderdelen van de AFAS Software. De analyse helpt niet alleen om sterke punten te identificeren, maar ook om de gebieden aan te wijzen waar verbetering mogelijk is. We kunnen nauwkeurig bepalen hoe goed de AFAS Software is afgestemd op uw unieke bedrijfsprocessen en doelstellingen. Onze AFAS Performance Scan omvat verschillende bedrijfsaspecten, zoals:

  1. Algemene inrichting
  2. Financiële inrichting
  3. HRM & Payroll
  4. CRM & Abonnementen
  5. Ordermanagement
  6. Managementinformatie
  7. Koppelingen en integraties

Optimalisatieplan

Onze consultants beginnen met een grondige analyse van uw huidige systeeminrichting met behulp van de AFAS Performance Scan, zodat duidelijk wordt waar uw AFAS-inrichting goed presteert en waar kansen liggen voor optimalisatie. Op basis van de scan komen we samen tot een op maat gemaakt optimalisatieplan. Dit plan is volledig afgestemd op uw wensen en prioriteiten voor zowel de korte als de lange termijn. Daarnaast houden we rekening met de termijn waarbinnen u de optimalisatie wilt uitvoeren en de belastbaarheid van de organisatie.

Prioritering en fasering

We beginnen met de onderdelen die direct verbetering behoeven of waar de grootste winst te behalen is. De eerste fase is vaak gericht op gebieden die essentieel zijn voor de continuïteit en efficiëntie van de bedrijfsprocessen. De vervolgfases worden bepaald op basis van urgentie en de capaciteit van de organisatie om optimalisaties door te voeren.

Gerichte actiepunten

Elke fase in de optimalisatie wordt onderbouwd met concrete actiepunten en verantwoordelijken. Deze actiepunten zijn gericht op verbetering van de scores binnen de AFAS Performance Scan en het maximaliseren van de potentie van de AFAS Software.

Inrichting en begeleiding

Naast het opstellen van een plan ondersteunen we bij de inrichting van de software en opvolging van de actiepunten. Dit omvat training, configuratie en het integreren van nieuwe functionaliteiten of modules binnen de AFAS Software.

Evaluatie en ontwikkeling

De kracht van onze aanpak ligt in voortdurende evaluatie en de bereidheid om het plan aan te passen op basis van nieuwe inzichten of veranderende behoeften. Gedurende de optimalisatie monitoren we de voortgang en effectiviteit van de aanpassingen. Dit stelt ons in staat bij te sturen waar nodig, met als doel dat elke stap bijdraagt aan een verbeterde bedrijfsvoering en medewerkersbeleving. Aan het eind van het traject bieden we een analyse aan die de vooruitgang illustreert die uw organisatie heeft geboekt.

De AFAS Performance Scan biedt een duidelijk startpunt en een continue referentie voor de vooruitgang die wordt gerealiseerd in uw AFAS Software inrichting. Daarnaast zorgt ons optimalisatieplan voor een beheersbare en duurzame optimalisatie van AFAS Software.

Dianne Kivits - HR specialist Provalliance Nederland

“OFSgroep is een zeer prettige partij om mee samen te werken. Het persoonlijke contact met een vaste consultant werkt erg fijn. Je wordt snel geholpen, ze denken goed mee met het vraagstuk dat je hebt en komen met een passende oplossing. Hierdoor hebben we al veel van onze bedrijfsprocessen verder kunnen professionaliseren.”

Klaar voor de start?
Neem contact met ons op!